Vad är det heta med att spela dum?

Jag tänkte här om dagen!

Nej, jag bara skämtade.

Jag tänkte på en sak här om dagen!


Alla tjejer har eller kommer någon gång göra det, spela dum.

Låtsas att man inte fattar, eller be om hjälp fast man inte behöver den.

Men varför gör man det?

Det är ju såklart för att man vill att den ska lägga märket till en.

Men vad är det man vill att de ska lägga märket till?

Att man är svag, att man behöver deras hjälp. Eller är det för att få dem att känna sig stora och behövda?


Det behöver inte vara en stor grej. Det kan vara att man ber om hjälp med att öppna en kapsyl, fast man har mer än nog med muskler att klara det själv.

Så jag undrar:

- Vad är det heta med att spela dum?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0