UNICEF

Nu kom jag på en sak. jag har vart med och skänkt pengar till UNICEF i runt  ett år. det är en helt säker organisation där man skänker automatiskt in pengar varje månad som går till barn runt om i världen, det är inte bara ett barn utan flera. det går bland annat till vaccinationer, skolmaterial, stöd och betalar för utbildningen i skolan.

jag har som sagt gett 100 kronor i månaden i runt ett år. det är inte mycket pengar, men det gör någonting, och att veta att de där pengarna går till någon som värkligen behöver dem i stället för yttligare en tröja till mig är bra. varför jag valde detta var för att... att ge pengar som går till mat är ingen ide tycker jag,man måste bildar en ny grund. hus utbildningar så den nya generationen kan utbilda sig och få jobb, att ge mat ändrar inte deras liv. de ger dem bara mat för dagen, men ingen framtid.

              SÅ GÅ MED I UNICE, GÖR NÅGONTING FÖR NÅGON SOM BEHÖVER PENGARNA MER ÄN DU GÖR!
                            det bästa du kan ge en människa är en trygg grung att stå på, så de kan växa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0