missuppfattad

Någonting som gör mig så himla irriterad är när människor tror att de förstår en fast de egentligen inte gör det. Och man säger till dem att de helt har missuppfattat vad man snackar om men de vägrar ge sig.


Jag menar, om tex jag säger någonting och en annan person missuppfattar det jag säger, jag säger till den att den gjort det men till svar får jag bara:


  - jag tror inte jag har missuppfattat någonting! Eller - Det har jag inte alls.


Jag menar om jag som sagt någonting inser att det jag ville säga blivit helt missuppfattat vad gör jag då?


Jag vet att jag inte är världens bästa människa på att förklara saker och måste ofta upprepa det jag säger för att riktigt få fram det jag vill säga. Men jag vet vad det är jag vill få fram och därför vet jag när människor missuppfattar mig.


Alla har vart med om det och kommer vara med om det. Så jag undrar och frågar er, kommer det någonsin sluta vara så frustrerande och energi krävande? Och vad gör man om den andra personen vägrar lyssna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0