BARACK OBAMA VANN VALET!!!!!

Barack Obama, USA: s 44: e president.

WOOHHOOOOOOOOOO

Äntligen, inte för att jag någonsin tvivlade.


Jag har alltid velat vara med om någonting av betydelse för världen, för framtiden. Men aldrig trodde jag att det skulle ske. Nu sitter jag här med mer hopp och tro på människan och världen än jag någonsin haft. Den första svarta presidenten, det ger en hopp, att en dag kan jämställdheten finnas mellan oss, att vi alla kan bli det vi vill bli.


Men det var inte därför jag ville att han skulle vinna. Utan för att han gav människor hoppet tillbaka. För att han genom sina tal kan nå fram till oss efter så lång misstro. Om vi jobbar tillsammans kan vi få det bra. Hans starka tal rörde oss alla!



Men vi är inte framme, inte ens nära. Men att vi en dag kommer komma dit, att det är möjligt, det ger hopp.


"Free at last, Free at last, Thank god almighty we are Free at last!"

En dag ska dessa ord av Martin Luther King gälla alla!


Kommentarer
Postat av: BigSis

Det var svårt till en början, det här med valet...

För man måste tänka efter vad som verkligen är bäst för framtiden.

Om vi skippar allt snack om vad de olika kandidaterna vill, lovar och tycker, och istället BARA inriktar oss på att allt detta står mellan en svart människa eller en kvinnlig människa... vad är viktigast förvärlden?

Eftersom allt detta handlar om så mkt mer än bara USAs framtid så anser jag att det är otroligt viktigt att någon av dessa två ska vinna. Men vem?

Inte förrens Barack Obama vann hela skiten insåg jag att det är så jävla mycket bättre för jämställdheten att en svart man än att en kvinna blev president.

Hur mkt jag än vill att det ska vara jämställt mellan könen så anser jag också att det är viktigare att fixa så att alla människor har samma värde först.

Sen kan vi börja dela in varandra i kön...



Mabrock Obama!

2008-11-11 @ 15:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0