VI

jag tror att människan blivit så besatt av pengar, föremål och att hålla sig utanför problem att vi glömmt bort själva innebörden med att vara  människor, innebörden med att ha ett val och ett samvete!


För i tiden hjälpte man varandra oavsett vad, när någon blev misshandlad på gatan stoppades det genast. När någonting gjordes fel blev det rättat. De såg sig inte som olika grupper, utan människor. Man sloggs för det man visste var rätt oavsett konsekvenserna.


Men nu är vi så inne i att hålla oss utanför rättsystemet att vi häldre gömmer oss än går fram och hjälper till. Vi tänker inte längte på vad som är bäst för männskligheten utan vad som är bäst för den egna individen.


De högt uppsatta delar in oss i fack som invandrare, rik, fattig och jämställd. sedan tvingas vi kämpa mot varandra för att få en liten del av allt bra vi förtjänar. Vi delas upp som de, oss, ni, men det egentliga ordet som borde använda är VI.


Vi är alla beroende av varandra, vi vet att vi alla är beroende av varandra!


Kan det vara så att innebörden med att vara människa suddas ut för varje beslut som tas?


Kommentarer
Postat av: victor

Jag bloggar om åldrandet. 100 000 människor dör av åldrande varje dag alldeles i onödan + att det kostar mycket pengar för samhället att hålla liv i alla skröpliga gamla ett extra år eller så. Vi kan besegra åldrandet om vi inser att det är vad vi ska göra med våra samhällsresurser.Kika gärna in i min blogg då och då och kommentera...



2008-11-26 @ 17:32:21
URL: http://victorbjoerk.blogg.se/
Postat av: lollo

dör av åldrande i onödan?? Alla blir gammla och dör, det är en del av livet, allt måste ha sitt slut. och även om vi inte vill dö så måste vi, om vi skulle leva för alltid skulle jorden bli överbefolkad och ännu mer förstörd. och vadå besegra åldrandet, det är inge krig eller sjukdom vi snackar om. du ger mig också två dubbla budskap, ska de dö eller inte?? först skriver du att de dör i onödan, sedan att de kostar onödigt mycket pengar, ha lite mer respekt killen det är människor vi snackar om inte djur, jag tror ingen vill höra det där om sig själv. att man drar pengar och lever i onödan!!

vad nu det här hade med mitt inlägg att göra

2008-11-27 @ 17:22:19
Postat av: victor

Det är inte exakt vad jag skriver, 100 000 gamla människor dör av åldrandet i onödan för att vi inte lägger samhällets ekonomi på en strategi för att besegra åldrandet. Om gamla människor var friska människor skulle de inte kosta pengar att vårda utan istället vara produktiva människor som klarade sig själva.

Vad har du för respekt för människor när du skriver att du tycker människor borde dö fast dom inte vill det?

Läs gärna mitt nya inlägg där jag svarar på de frågor som du skrev:)

2008-11-28 @ 16:43:34
URL: http://victorbjoerk.blogg.se/
Postat av: Anonym

WHAAAT? Vadå att hon skriver att människor borde dö fast de inte vill?

2008-11-29 @ 12:15:19
Postat av: Alina

Hoppas du får en trevlig dag! :)

2008-11-29 @ 12:16:54
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: bigsis

Jag såg ett papper här på bordet som du hade skrivit.

något om "vi är så rädd för att hamna i trubbel att vi slutar hjälpa dem sm behöver oss..."

Får jag sno denhär och lägga in på härbärgets blogg?

2008-11-29 @ 12:17:13
URL: http://harbarget.blogg.se/
Postat av: lollo

det jag menar är, om du inte förstod det: att människor måste dö för att göra plats åt nya!

2008-11-29 @ 23:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0