Inspiration

Min kompis klagade på att jag inte har skrivit i min blogg på ett tag, men vad ska man skriva om man inte får någon inspiration? "Men skriv om din ekologiska tröja som du köpte för 149kr på indiska." (Så, då va det sagt, nöjd?:D)

Men jag vill inte skriva om kläder, eller vilket läppstift som man ska ha till den blåa tröjan, jag vill heller inte skriva ett A4 om vad jag gjorde i dag. För vem bryr sig egentligen?


Då började jag tänka på hur många det är som verkligen läser min blogg. Jag antar att det inte är så många, för jag menar, vem lyssnar på vad en 17 årig tjej har att säga?

Då kom jag på det. Problemet med världen, vi lyssnar inte. Är det inte konstigt, att när vi ungdomar säger någonting smart, eller vill hjälpa till i samhället är vi så oerfarna och vi tänker bara på ytan av saker, "Det är inte så lätt att lösa saker som ni tror" säger de.

Men när vi gör någonting dumt eller fel. Då är det plötsligt tid för oss att växa upp och ta ansvar.

"Det är ju faktiskt ni som ska leva i den här världen när vi dör, det är eran framtid som det handlar om."

Så plötsligt är det tid att ta ansvar, plötsligt ska alla lyssna.

Så jag undrar:

Varför lyssnar ingen när vi har någonting att säga i stället för att kommentera oss när vi gör någonting fel?

tack för inspirationen elvira!
















Kommentarer
Postat av: elviran

Haha ja nu vet alla vart de ska köpa den där ur sköna snygga helt super niciga tröjan!



Haha ja du jag har också tänkt på de typ 1000 gånger! min pappa han kan bli arg och då skriker han eller så ropar han från köket om hjälp eller så. men om jag gör de så ska jag minnsn skärpa mig så typsikt vuxna! Ja jag tycker att vi är extremt smart och har mer koll än de flästa vuxna vi pratar mycket om globala upp värmningen men när vi väl kommer hem och berättar de så lyssnar de men gör inget åt de vi har fått höra. Hm det är jobbgit att veta att ansvaret ligger åt de vuxna ibland det är så himmla många som väntar på att "någon" ska säga åt dem exakt vad de ska göra. men hallå gör något själv då. ja nu har jag pratat av mig lite ses i morron puss!

2008-10-05 @ 21:58:45
URL: http://elviirah.blogg.se/
Postat av: BigSis

Hahahah snyggt, nu har du nämt din tröja iallfall:P

Du är riktigt smart ju, Sis.. att ja inte märkt det innan!

2008-11-11 @ 15:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0