skinn som skinn

Jag läste vad en kille hade skrivit om att svarta diskrimineras och att ingen bryr sig. Att "vita" inte bryr sig.


Men är det färgen på ens skinn som avgör om man bryr sig eller inte?


Jag skäms för att delas in i den grupp av människor som var för slavar, som nästan utrotade indianerna, de människor som står för hat och ondska, bara för att min hy är ljus.


Färgen på mitt skinn har inte skapat min personlighet. Den har heller inte skapat min syn på världen eller mina åsikter, det har livet gjort.


Det spelar ingen roll om jag vore svart, vit, röd, grön, gul eller orange. Mina åsikter är mina, min personlighet är min.


Solen har skapat min hudfärg, min hudfärg har skapat mitt utseende, ingenting mer.

Det gäller alla människor, om bara fler kunde inse det.


Kommentarer
Postat av: elviran

you go girl!

2008-10-06 @ 19:32:49
URL: http://elviirah.blogg.se/
Postat av: Thank God

Al Hamdullilah!

2008-11-11 @ 15:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0