Finns tiden?


"Ange den korrekta tiden, det kan du inte!

För att när du anger den, har framtiden blivit dåtid,
därför finns det inget "nu" och därför existerar inte tiden!"

                                                 Albert Einstein

inte för att säga emot Einstein, men om nutiden inte existerar så betyder väll inte det att framtiden och dåtiden inte existerar, eller?
och om tiden inte existerar hur kan då saker och ting förändras?  tiden är en benämning på förändring, och om inte tiden finns skulle ju inte förändring existera, eller är jag helt ute och cycklar?

och nu sitter jag framför datorn, jag satt här då jag kommer sitta här minuter in i framtiden och jag sitter här nu, om jag bara satt här då och snart betyder det att jag skulle vara tvungen att försvina bort i en hundradels sekund. en hundradelssekund som står för nutiden, och då skulle jag bli tvungen att försvinna massa gånger efter varandra och då skulle jag inte existera. eller?


Kommentarer
Postat av: t

Jag kände att det var lite bad timeing när vi började läsa filosofi i trean. Det var liksom inte riktigt rätt tidpunkt att börja tvivla på sin egen existens, men du verkar se fram emot det där krångliga tänket så lycka till ;)

2008-09-08 @ 08:01:15
URL: http://royalblue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0