Fredlig religion?

jag gick in på internet för att söka på domedagen,då kom jag in på en kristen sida, ju mer jag läste om kristendomen ju sjukare blev den för mig.

jag är inte kristen men jag har alltid trott att det är en fredlig och jämlik religion, och när jag läst klart så bytte jag snabbt  uppfattning. 

"Ett antikristligt system - vilddjurets märke

Profetior i Bibeln som gäller vår framtid handlar bl.a. om ett antikristligt välde. Ett kontrollsamhälle växer fram och människor kommer att tvingas att "ta emot ett märke på högra handen eller på pannan, så att ingen kan köpa eller sälja utom den som har märket". (Upp.13:16,17) Människor som tar emot detta märke har vilseletts till att acceptera Antikrists system, blir Kristi fiender och går förlorade för evigheten."

men hallå, det står ju att människorna tvingas att ta märket. så hur kan de då straffas? och att ta emot kristi låter mer som tvång än vilja, varför kan det inte bara skriva vad de egentligen menar?
(bli kristen och kom till underbara himlen eller brinn för alltid i helvettet)

det står också:
"Den som tagit emot Jesus som Frälsare kommer inte under någon fällande dom. "

jag tar det här som att döda, våldta, begå brott men om du fortfarande tror på mig, eller kommer tro på mig så behöver du inte bli dömd och du har en plats i himlen, medan ni som gör rätt i världen, är snälla men inte kristen kommer stå inför en dom och behöva försvara dig. vad är det här. det är ingenting fritt med den här religionen. nu kanske du som är kristen och läser detta bli arg, men tycker du själv att det låter rätt så säg det gärna till mig...för jag undrar: vad kan någonsin bli rätt med detta? vill du värkligen tro på någonting som inte behandlar alla lika oavsätt vad de tror. detta är inte demokrati.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0