Nazister

Jag såg precis en dokumentär om Nazister.


De dyrkar Hitler, en man med flertal skador både psykiska och fysiska. 
Han hatade judarna och de människor med psykiska skador. Han ville bara ha "vita", blonda, blåögda friska människor i världen. Men vart någonstans i denna beskrivning passade han själv in? "Vit" och blåögd, 50%!


Så hur kan alla dessa nynazister avguda honom, använda honom som frontbild för deras åsikter och demonstrationer?
De avgudar honom, de avgudar samma person som de hatar... är inte det dubbelmoral?


Men trots deras sjuka och helt orealistiska åsikter så är jag rädd för dem! Rädd för att de en dag kan ta över allt. Det skrämmer mig att fler och fler röstar på dem... har inte andra världskriget lärt oss någonting??? SKA VI GÖRA OM SAMMA JÄVLA MISSTAG IGEN... HUR MÅNGA SKA BEHÖVA DÖDAS FÖR ATT FÅ MÄNNISKOR ATT FATTA ATT NASISM OCH RASISM INTE ÄR LÖSNINGEN PÅ NÅGONTING!


OCH HUR I HELVETTE KAN MAN HATA EN RELIGION??? DET ÄR INTE EN RELIGION MAN KAN HATA UTAN EN MÄNNISKA! OCH HUR KAN MAN DÖMA MILJONER MÄNNISKOR FÖR ATT HITLER INTE KOM IN PÅ KONSTSKOLAN, KAN HAN INTE BARA FATTA ATT HAN TYDLIGEN INTE VAR BRA NOG PÅ ATT MÅLA! DE MÄSTA MÄNNISKOR ACCEPTERAR ATT DET INTE KAN VARA BRA PÅ ALLT, MEN INTE HITLER... NEJ HAN SKA DÖDA!


I slutet sa en nynazist: - vi är ljuset, vi är de goda!


Då har jag bara detta att säga... - I så fall är jag ond, ond och stolt!!!   


Kommentarer
Postat av: Anonym

Test

2009-01-05 @ 00:42:04
Postat av: ELin

Hej!

Jag går sista året på Södra Latin och håller på med ett projekt om bland annat Hitler. Du nämner att han hade vissa fysiska skador. SKulle du kunna beskriva dessa i ett nytt inlägg eller liknande? skulle vara jättebra information för mitt projekt. Tack! :)

2010-03-01 @ 18:52:04
Postat av: svar till Elin

Det är antagligen för sent att svara nu. Men jag vet inte vad för sjukdomar exakt han hade, han hade många. om du tittar på någon dukumnetär om honom så kommer det komma upp. tex hans vänstra hand skakade hela tiden. i slutet av hans tid så kan man se att han alltid har den handen dold bakom sig eller i fickan. Alla hans organ gav även upp, han gick på massa mediciner. tyvärr vet jag inte exakta åkomor han hade men det var mycket som var fel med honom, (både psykiskt och fysikt.)

2010-03-27 @ 17:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0